Lapangkanlah masa kamu untuk beribadah kepada aku
nescaya aku penuhi hati kamu dengan kekayaan dan tangan kamu dengan rezeki. Dan janganlah kamu lari daripada aku, nescaya aku penuhi hati kamu dengan kemiskinan dan tangan kamu dengan kesibukan (Hadis Qudsi)

Orang yang tidak membaca al-Quran akan lemah semangatnya dan tidak akan dapat membina kecemerlangan yang hakiki dalam hidupnya. (Hj Mohd Shafie Md Amin al-Muqri)


STUDY JUGA IBADAH JIKA DINIATKAN KERANA ALLAH SWT, MENGIKUT SYARIAT ISLAM DAN BERSUNGGUH-SUNGGUH.


Sahabat-sahabat yang nak exam, jgn stress. tenang-tenang je.
Jangan putus asa, dalam Islam tiada istilah PUTUS ASA
Kerana umat Islam lakukan sesuatu kerana Allah SWT.
Bolehkah kita lakukan putus asa kerana Allah SWT??? ( pelikkan )
Jangan lemah semangat.


" In time of trouble and difficulties in ur exam or life. Don't ever say, " Oh my God, I've a big problem," but say " Hey problem, I"ve a big God, ALLAHUAKBAR."


Ni kata-kata semangat je. Tapi klo ad mslah, rujuklah pada Dia Yang Maha Mengetahui.
Setiap masalah, jalan penyelasaian adalah dariNya.
Wallahualam


Doakan kejayaan bersama.
Chaiyok, chaiyok

5 ulasan:

Zuhaira Binti Mohamad Zulkufli berkata...

Syukran.

Poison Ivy berkata...

good luck kak long.n nana jugak.

najah,insyaAllah :)

Zuhaira Binti Mohamad Zulkufli berkata...

Hihihi, sukanya kak aisyah wish kat saya. Jgn lupakn saya. Syukran k.aisyah. Mungkinkah kita bertemu lagi???

Poison Ivy berkata...

tak lupa.kalau lps2 ni akak ada memory loss lupa nama adik2,muka ingat lagi insyaAllah.hehe.

InsyaAllah,kalau ada kesempatan n umur panjang,kita jumpa lagi di dunia ni. Jika tidak,mudah2an kita dikumpulkan Allah berjumpa di syurga,n bercakap2 di bawah naungan pohon syurga.

"(Tinggalah penduduk Syurga itu menikmati kesenangan), lalu setengahnya mengadap yang lain, sambil berbincang dan bertanya-tanyaan.Seorang di antaranya berkata: " Sesungguhnya aku (di dunia) dahulu, ada seorang rakan (yang menempelak daku)." katanya: Adakah engkau juga salah seorang dari golongan yang mengakui benarnya (kebangkitan orang-orang mati pada hari akhirat)? "Adakah sesudah kita mati dan menjadi tanah dan tulang, adakah kita akan (dihidupkan semula serta) dibalas apa yang telah kita lakukan? " (Setelah menceritakan perihal rakannya itu) ia berkata lagi: " Adakah kamu hendak melihat(keadaan rakanku yang ingkar itu)?" Maka ia pun memandang (ke arah neraka), lalu dilihatnya rakannya itu berada ditengah-tengah neraka yang menjulang-julang.Ia pun (menempelaknya dengan) berkata:" Demi Allah! Nyaris-nyaris engkau menceburkan daku dalam kebinasaan. "Dan kalaulah tidak disebabkan nikmat pemberian Tuhanku (dengan hidayah petunjuk), nescaya akan menjadilah daku dari orang-orang yang dibawa hadir (untuk menerima balasan azab) "[As-saffaat:50-57]

Ibn Kathir dlm menafsirkan ayat2 ini berkata: Allah tells us that the people of Paradise will approach each other and question each other about their lives on the earth, discussing how they used to be and the difficulties that they used to face. This will be their topic of discussion while they take drinks and meet together, socializing and reclining on couches, while servants attend to them, bringing them all goodness in the form of food, drink, and apparel, the likes of which no one has ever before seen, heard, or even imagined.

Indah bukan?

Zuhaira Binti Mohamad Zulkufli berkata...

Syukran ya ukht,
rindunya nak berkumpul macam dulu,
g terengganu mcm dlu,
g kuliah maulana asri macam dulu,
d surau nurani mcm dlu.
INDAHNYA BERSAHABAT KERANA ALLAH SWT.
InsyaAllah moga diketemukan di tmpt berkumpulnya org2 yg beriman.