Soalan 1: Adakah anda sebagai pelajar, layak skor dalam exam tapi dalam masa yang sama anda mengabaikan tips yang diberikan oleh lecturer anda walhal anda tahu tips dari lecturer tersebut memang benar???
Soalan 1, rasanya ramai akan jawab TIDAK LAYAK...kerana memang rata2 akan ikut je tips2 exam yg lecturer bagi..especially kalau lecturer kata "ok..ni subtopik yg masuk exam..".


Soalan 2: Adakah anda sebagai hamba, layak ke syurga di akhirat kelak tapi dalam masa yang sama anda mengabaikan suruhan & larangan yg ditetapkan oleh Tuhan anda dalam Al-Quraan walhal anda tahu Al-Quraan dari Tuhan tersebut memang benar???
Tapi soalan 2, jawapannya...of kosla kita dah tahu kan??..tapi ramai lagi masih buat tak tahu dengan kenyataan ini. Stuju?
FIKIR-FIKIRKAN...

4 ulasan:

Unknown berkata...

Assalamu'alaikum.,
Emm, soklan spot. Spot, spot jugak, tapi pastikan kn sumbernya dr sumber yg baik. Biar bila kita berjaya, dgn cara yg halal lg baik.Masalahnya, byk diantara kita, asek n t'lalu b'gantung pd soklan2 spot. Bagai org mengantuk yg disorongkan bantal jadinya. Ana sentuh hal nie bkn sbb ape, pkr nie sbnanye jd se'akan2' kebiasaan kt tmpt kita. Apapun, bersama kita berusaha menggapai redha-Nya. akhir kata, all da best for Slanja 2.,

Mujahidah Solehah berkata...

Assalamualaikum...

Betul2x tue, mentaliti student skang nie biler menjelang jer exam mcm2 method yg digunakn untk dptkn soalan spot...
Moga kita sentiasa istiqamah dalm dapatkan mardhatillah...
Good luck jugak untuk exam selanjar 2 nie

tq.

http://mujahidahsolehah87@blogspot.com

Mimie Mizah berkata...

yeah..yeah..soalan spot!..

Mimie Mizah berkata...

Mohon ziarah blog saya..ada award untuk akak..